Pages

Wednesday, July 01, 2009

"Oops, my label's Radar is broken"

Radar 2009 version (actually released)

As if we needed more proof that sometimes labels make odd decisions regarding their artists' work... Today, Britney Spears' new video for Radar was released (see below). Nothing seems to be wrong here. Album campaign/single/video. Ok. BUT. The song was actually on Britney's previous album Blackout, which was released in 2007. Radar was supposed to be its fourth single, but due to the Brit being unable to promote the record because she was nuts, those plans were scrapped. It was then put as a "bonus track" on her following release Circus, and it is now being released as a proper single.

How dumb is that?! Well, very. I've read somewhere that there actually was a contract between the label and the song's producers, saying it had to be released as a single (for its writers/producers to make additional money), so there you go. It probably won't be a hit, although it is pretty awesome. But the video, mind you, sucks. NO DANCING !!! You know what, let's just see all this as a new "WTF-moment" in Brits bumpy career, and let's go on holiday. Cause hell yeah, I'm going! See you mid-July, guys!
Radar 2008 version (never released)

Parfois, on se demande un peu ce qu'il se passe dans la petite tête des labels de disques, lorsqu'il s'agit de prendre des décisions marketing... Prenons l'exemple du nouveau single de Britney Spears, Radar, vu que le clip vient de sortir du four (c'est l'occasion!). A priori, rien de grave dans le cadre d'une campagne d'album classique. Le single sort, on lui fait un clip et voilà. Sauf que dans le cas présent, la chanson n'est pas de première jeunesse.

En effet, Radar était sur l'album Blackout, sorti en 2007. Il était question que la chanson soit commercialisée en single, mais Britney étant en pleine décente de crack à ce moment-là, le label a oublié et est vite passé à l'album suivant, Circus, avec à la clé une Brit reboostée/lobotomisée. Et, malins comme ils sont chez Zomba (le label), il nous ont remis Radar comme "bonus track" ! Finaud, surtout que contractuellement, la chanson devait sortir en single histoire de gaver les producteurs/compositeurs en royalties. C'est donc pour ça que 2 ans après sa première apparition, la chanson sort en single, mit clip pour la promo. Dommage, ce dernier sent un peu le sapin, avec son thème ringard et ses mannequins bêtas. Et aucune choré !!! M**de, quand, même c'est Britney Spears !

Allez oublions, tout ça, c'est l'heure des vacances. Pour moi en tous cas. A dans quinze jours !


No comments: