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Monday, October 17, 2011

[GUEST PLAYLIST] Trop Doux in the mix #23

C'est sympa d'avoir des invités de temps en temps, non ? On peut boire une bière fraîche et écouter du son qui va bien. Après Lara il y quelques jours, j'accueille avec joie l'un de mes twittos préférés, Mr Trop Doux, le genre de garçon bien élevé toujours prompt à balancer un lien lol ou une douceur musicale qui fait mouche. Vous verrez qu'il y a dans sa playlist de bien jolies choses, mais très franchement, autant le laisser présenter sa sélection tout seul. 

Guys, this week I'm welcoming one of my favorite people on Twitter, Mr. Trop Doux, which could be translated as "Mr. So Sweet". Yep, his music tastes are indeed quite sweet and nice but also sharp and generally It's Pop-approved. Here's his playlist, which I hope you'll enjoy!
L.



Comme on se retrouve… Trois mois après sa dernière livraison, Monsieur Trop Doux est de retour. On vous passera les multiples péripéties qui ont jalonné ce come-back car le plus important est désormais sous vos yeux et peut-être même déjà dans vos oreilles. Votre humble serviteur est aujourd’hui playlist-maker itinérant, je m’explique : chaque nouvelle playlist sera publiée sur un blog différent, au gré du vent et des envies. Blogueurs de France et de Navarre, n’hésitez donc pas à vous manifester si vous êtes intéressés. Pour cette première, c’est It’s Pop! qui m’accueille à bras ouvert et je l’en remercie grandement. Au programme des hostilités : du lourd, du super lourd et même encore plus que ça. Les premiers extraits des nouveaux albums de Mayer Hawthorne, Marina & The Diamonds, Penguin Prison et Florence + The Machine, le retour de Caribou qu’on doit maintenant appeler Daphni, des remixes en pagaille, un inédit des Daft Punk de 94 et une infinité d’autres douceurs auditives.

Si le retour de vos playlists préférées est une bonne nouvelle, il coïncide néanmoins avec un bien triste événement : comment ne pas rendre hommage à celui qui me faisait hocher la tête dans mon walkman quand j’avais 15 piges et un jogging Sergio Tacchini puis qui a continué à m’accompagner durant de longues années quand mes goûts ont évolué. Trois titres de génie, qui montrent l’étendu du talent de Mehdi et resteront à jamais gravés dans mon histoire de la musique.

Et pour être sûr de ne rien manquer, suivez-moi sur Twitter et sur Facebook.
Artwork by GD Graphisme

LET THE PARTY BEGIN !



Tracklist:

01 - Louis La Roche - The Wall (Shook Remix)
02 - Mayer Hawthorne - The Walk
03 - Alexander feat. RZA - Truth (Special Edit)
04- Bombay Bicycle Club – Shuffle
05 - Justice – Helix
06 -Florence + The Machine - Shake It Out
07 - Urban Cone - Urban Photographer
08 - The Bullitts feat. Jay Electronica & Lucy Liu - Close Your Eyes
09 - Aeroplane - We Can't Fly (Extended Drums Mix)
10 - Marina & The Diamonds - Radioactive (Acoustic)
11 - Daphni (aka Caribou) - Yes I Know
12 - Shake Aletti - Inside Out (His Majesty Andre Remix)
13 - Lana Del Rey - Video Games
14 - Penguin Prison - Don't Fuck With My Money
15 - MA - Liko Lene Lisa
16 - The Quantic Soul Orchestra feat. Alice Russel - Left Right
17 - Daft Punk – Drive
18 - Carte Blanche - The Molecules
19 - Wayne Shorter - Footprints (DJ Mehdi Remix)
20 - 113 - Les Princes De La Ville

Monday, October 10, 2011

Album round-up: the case of Nicola Roberts plus some others I haven't had time to review before


Albums: they're like singles, but longer. They last about 45 minutes in general. some are good and exciting thoughout, some are a neverending showers of crap (LMFAO I'm looking at you). Some were released recently and I didn't get time to review them properly. Here's somewhat of a round-up.

Nicola Roberts - Cinderella's Eyes

Quite tragically, since Girls Aloud members chose to embrace solo careers during the band's "break", people seem to have believed Cheryl Cole's ear-threatening marathons of musical crap were the only records worth buying. How wrong! Nadine's own album Insatiable was a trainwreck as far a everything but the music was concerned, but it had some serious tunes. It sold a bit more than 5000 copies on its first week last year, while Cheryl's ridiculous compilations of sick Taio Cruz leftovers (except the first three singles, let's be honest) sold several hundred thousands.
Nicola Roberts is the third one to try and make an impact on UK charts. Well, there ain't no justice in this world, ladies. Her own Cinderella's Eyes only shifted a little over 8000 copies but it shouldn't occult the fact it is a great pop record. I've said numerous time how much I love the first to singles (Beat Of My Drum and Lucky Day, which will end up in my 2011 top 10 for sure), and they fit the record perfectly, leading the way to an above-average number of clever and ambitious tunes. In fact the first 5 tracks on the record (the two singles + Yo-Yo, Cinderella's Eyes and Porcelain Heart) make a statement all by themselves: Nicola Roberts is one hell of a popstar. Thank God the goodness goes beyond those few songs, and the rest shows consistency as well as interesting tryouts, such as I or Sticks+Stones.
The list of producers and writers (Dimitri From Paris, Metronomy, Diplo, Dragonette etc) could seem like the must-have list for anyone who wanted to produce a trendy indie-pop record but the results tend to prove Nicola knew what she was doing all along and is a bit more clever than most popstrells in the game.
Overall the record is ambitious and maybe a bit ahead of the current trend is mainstream pop which is basically "let's throw some shit BEP-like beats together, a layer of noisy synths, some lyrics about bein' in the club with the ladies etc" and we're all set. Most of all it's not what people were expecting from a member of Girls Aloud. What people expect from a member of Girls Aloud going solo is basically Cheryl Cole. Nicola isn't that kind. 8/10 (+1 for the artwork).

Orelsan - Le Chant des Sirènes


The last time I listen to a rap album from beginning to end was when I bought Eminem's Marshall Mathers LP back in 2000 during a summer trip in Germany. I was young, I needed some street cred. Well 2011 is the year when that happened again. Except now I'm not even after street cred anymore. I like girlbands mind you.
Whether you understand French or not Orelsan's new record is shockingly brilliant and exciting. With his slightly electro-ish instru and razorsharp lyrics he kills it most of the time. I'm less excited when he tries to "sing", but at list he didn't enlist every r&bitch singer n the country to sing his choruses. Good point.
Best tracks: Rien Ne M'étonne, Mauvaise Idée, Finir Mal, Des Trous Dans La Tête, 1990/2010, Suicide Social. (listen from the player below)

Frankmusik - Do It In The Am


Well, I was excited for this one. First listen was pretty much like a cold shower. While first to singles Fear Inside and Do It In The Am are fantastic (especially the former), new single No ID is so bad it hurts. Things get better at times (Running, Struck By Lightning) but most tracks on here fail to showcase Vince's talent and production skills. Deception!

Skip The Use - Sound From The Shadow EP


This french band is just like a sonic slap in your face. Having seen them perform several times in the past few months made me confident about anything they would eventually release. Initially they were set to release an album but the project was postponed to early 2012, so in the meantime Mat and his bandmates are releasing this hi-energy EP of their own material complete with a great cover of Blur's classic Song 2. This guys truly have potential to make it big and are that kind of act who will win people with their live shows. Look out for Skip The Use, there's more to come.

Friday, October 07, 2011

[EXCLU] Une après midi en studio avec Revolver (interview)

Bonjour, nous sommes Revolver, et nous aimons faire des têtes chafouines.
Merci à 3emeGauche.tv pour leur excellent travail derrière la caméra et la table de montage. Comme d'habitude en fait !

En 2009, Revolver a surpris et charmé un large public avec la sortie de son premier album intitulé Music For A While, un disque frais et savamment produit qui rappelait la pop des Beatles, de Radiohead ou d’Elliot Smith.
Ambroise, Christophe et Jérémie ont depuis beaucoup tourné, offrant à un nombre toujours croissant de spectateurs leurs pop songs intelligentes dans un spectacle séduisant qui les a menés au delà des scènes hexagonales en Angleterre et même aux Etats Unis.


Nous avons eu la chance de rencontrer le groupe en studio, alors qu’il finissait de travailler sur son second album, à paraître début 2012. C’est une formation sereine et satisfaite de son travail et impatiente de reprendre la route qui nous a reçus et nous a permis d’écouter en exclusivité quatre titres brillants et maîtrisés, pop et instantanément accrocheurs. Ils n’auront aucun mal à séduire encore plus largement que ceux du premier album ! Je ne peux en révéler davantage, sachez simplement qu'ils sont plutôt uptempo dans l'ensemble et qu'un vrai, beau slow s'est glissé dans mes oreilles comme au bon vieux temps des boums !

Revolver a l’immense qualité d’être composé de trois artistes intelligents qui semblent savoir où ils vont, qui utilisent avec malice leurs influences et qui ne sont pas loin, à en juger par ce que nous avons pu écouter, d’avoir composé un album en or. Nous jugerons dans quelques mois, mais franchement sur ce coup là vous pouvez nous faire confiance !

Mec trop concentré. Groupe.